W czerwcu wysłaliśmy do właścicieli coroczną ankietę, w której zapytaliśmy o ocenę usługodawców Wspólnoty. Bardzo krótkie jej podsumowanie: w zakresie administracji jakościowa zmiana na plus pod każdy badanym względem, sprzątanie bez większych zmian, ochrona – widoczna poprawa, ale ocena odbiega od pozostałych.
W poprzednim roku ocena przebiegała w skali szkolnej – (od 1 do 6). By móc porównać oceny pomiędzy okresami, przyjęliśmy, że: oceny 4,5,6 (tj. dobry, bardzo dobry i celujący) w roku 2021 zmapujemy na „dobrze”, ocenę 3 (dostateczny) na „neutralny” i pozostałe (mierny, niedostateczny) jako „źle”.
Firmy świadczące usługi zostaną zapoznane z wynikami (oraz pisemnymi komentarzami udzielonymi w ankiecie) z prośbą o reakcję na ocenę i uwagi.
Poniżej szczegółowe wyniki.
Administrator
Zmiana administratora wyszła nam bardzo na dobre.
Kilkadziesiąt punktów procentowych więcej w każdej w ocenie „dobrze” w każdej z kategorii (kultura, dostępność, skuteczność) ogromny postęp przy jednoczesnym i znaczącym ograniczeniu negatywnych ocen w/w kategoriach to ogromna zmiana jakościowa. Poniżej diagramy.
Ocena księgowości na stałym poziomie (w tym roku bez negatywnych ocen)
Ochrona
Usługa ochrony w tym roku została oceniona lepiej, jednak nie jest to jeszcze poziom w pełni zadowalający. Widoczna jest poprawa kultury (zwiększenie udziału zadowolonych i neutralnych i zmniejszenie udziału niezadowolonych).
Sprzątanie
Usługa utrzymania czystości została oceniona na podobnym poziomie jak w poprzednim roku.
Konserwator
Usługi konserwacji w zeszłym roku nie sprawdzaliśmy w ankiecie, więc nie ma do czego odnieść bieżących wyników. W tym roku 50% respondentów wskazało, że widzi efekty pracy i prawie połowa ocenia tę pracę dobrze. Bardzo duży odsetek (odpowiednio 34% i 42%) respondentów nie mógł ocenić, nie miał styczności lub nie chciał udzielić oceny pracy konserwatora. Wydaje nam się, że przeniesienie Newslettera do formy mailowej pozwoli łatwiej zapoznać się z wynikami jego pracy. Wyniki porównamy za rok.
Inne
W ankiecie zapytaliśmy o kilka innych aspektów, m.in. o dostępność informacji o Wspólnocie oraz jakości życia na osiedlu.
W ciągu roku wykonaliśmy szereg zabiegów związanych z przybliżeniem Państwu sytuacji we Wspólnocie. Odsetek osób, które wzięły udział w ankietach i uważały, że są dobrze poinformowane o tym co się dzieje wzrósł z 25% w 2021r do 96% obecnie!
W zakresie tego, co sądzą mieszkańcy o Majolikowej o jakości życia, to najlepszym opisem będzie diagram poniżej.
W ciągu roku znacząco wzrosło zadowolenie z jakości życia u nas.
W ankiecie padło jedno otwarte pytanie/ prośba/ zażalenie o treści: „[…] Szkoda, że zabrakło Państwu odwagi do zapytania o ocenę pracy Zarządu […]„.
Odpowiadając na to należy wskazać, iż co roku Wspólnota podejmuje uchwałę o absolutorium dla Zarządu i jest to nic innego jak formalna ocena jego pracy. Niemniej, pośrednio, ocena pracy Zarządu znajduje odzwierciedlenie w powyższym i poprzednich diagramach.
Dziękujemy za udział w ankiecie.